Marketing B to B (English)
Master Management et commerce internationalParcours Management des projets internationaux
Catalogue2025-2026
Description
This B2B marketing course provides students with a foundational understanding of key concepts and practices essential for success in business-to-business marketing. Topics covered include market analysis, segmentation, relationship management, and strategic planning tailored to B2B environments. Through group projects and practical exercises, students develop skills in creating effective marketing strategies to address the unique needs and challenges of the markets.
Compétences visées
- B2B Marketing strategy understanding
- Project and budget management
- Collaborative relationship building
Disciplines
- Sciences de gestion et du management
Autres contacts
Responsable de l'enseignement : Amalia Vogler
MCC
Les épreuves indiquées respectent et appliquent le règlement de votre formation, disponible dans l'onglet Documents de la description de la formation.
- Régime d'évaluation
- ECI (Évaluation continue intégrale)
- Coefficient
- 2.0
Évaluation initiale / Session principale - Épreuves
| Libellé | Type d'évaluation | Nature de l'épreuve | Durée (en minutes) | Coéfficient de l'épreuve | Note éliminatoire de l'épreuve | Note reportée en session 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|
Écrit | SC | ET | 90 | 2.00 |